Ja hoor!!! - Reisverslag uit Pão de Açúcar, Brazilië van Lenny Heijligers - WaarBenJij.nu Ja hoor!!! - Reisverslag uit Pão de Açúcar, Brazilië van Lenny Heijligers - WaarBenJij.nu

Ja hoor!!!

Door: Lennyheyligers

Blijf op de hoogte en volg Lenny

25 April 2012 | Brazilië, Pão de Açúcar

Net na dat ik de mail had weg gedaan hier voor over de dag van gisteren.

Ging er hier weer van alles gebeuren.
We hebben vandaag een rechter gesproken die papieren had gevonden met de officiële geboorte datum van mijn moeder met de namen van haar ouders.
Dat was al heel belangrijk want we hadden geen idee hoe oud ze was.
Nadat we dit hadden gekregen zijn we gaan Google en zoeken of we ook een adres erbij konden vinden bij de gegevens die we tot zover hadden.

Na wat speurwerk van Bart kwamen we aan een telefoonnummer wat klopte met de gegevens die we hadden.
Ome André zij meteen we gaan bellen dus wij met camera aan en een kloppend hart luisteren en kijken wat er ging gebeuren.
Hij kreeg een jongen van 7 aan de lijn die alleen maar kon bevestigen dat zijn oma Iracema heten maar hoe oud enzo verder niet we spraken af hem terug te bellen na een half uur dan zou hij een mobiel nummer hebben van zijn oma.
Na een half uur terug gebeld maar hij kon geen nummer vinden,maar vertelde wel dat ze voor 7 uur weer thuis zou zijn.

Omdat we toch niet verder konden besloten we naar cacimbinhas te gaan mijn moeders geboorte dorp en 30 km verder van santana do ipanema.
Ome André weer achter het stuur en wij weer allemaal al bijrijder Bart die zegt wanneer hij moest schakelen en wij wanneer hij moet afremmen voor een drempel ( want die zijn hier een halve meter hoog) of wanneer er een ezel of fietser of voetganger op de weg liep.

Dus na weer een spannende rit kwamen we aan in Cacimbinhas en ome André wilde weer bij de kerk beginnen om te vragen of ze de ouders van mijn moeder kende maar die was gesloten.

Dus zo op straat maar aan mensen vragen we werden naar de oude directrice van de school gestuurd ze wist niet veel maar nam ons weer mee naar kantoortje,daar weer veel mensen gezien en gesproken maar ze wisten niks.
Weer verder op straat vragen heel veel mensen aangesproken en tennisballen uitgedeeld maar niemand kon ons helpen.
Het was inmiddels donker en later en we wisten even niet wat we moesten doen,maar ome André zei dat we het nummer nog eens Konden bellen.

We vroegen aan de directrice of we bij haar even mochten bellen. Stonden we daar bij wild vreemde mensen binnen. Ome André ging bellen een van de jongens kreeg de videocamera in zijn handen geduwd en een ander het fototoestel.
We konden aan ome André zijn gezicht zien dat we goed zaten hij had mijn moeder aan de lijn!!!!!!
Na alles gegevens nagevraagd te hebben wisten we het zeker dat zij het was.
Gelukkig eindelijk geweldig!!!!!!!

Stonden we dan bij wild vreemde mensen binnen te wachten op antwoord waar ik al 36 jaar op zat te wachten.
Ik kreeg mijn moeder ook even aan de lijn maar dat is natuurlijk erg raar omdat we elkaars taal niet spreken.
We bedankte de familie en deden nog even samen een gebed en wisselde onze gegevens uit.

Vol emotie op weg terug naar pao de acucar.
Wat weer een spannende rit werd en waarbij we ook nog verkeerd reden maar waar we uiteindelijk s'avonds toch weer heel bij de zuster aan kwamen.

We gingen nog even bij de pastoor langs om hem te bedanken en hij belde ook mijn moeder om te zeggen dat ze nu wel wat moet regelen om elkaar tezien.
Dit is voor haar natuurlijk erg moeilijk omdat ze geen geld heeft.

We zijn nu druk aan het bellen en mailen om te kijken wat we kunnen regelen om haar tezien eindelijk.


  • 25 April 2012 - 12:44

    Marijke Smits:

    Hallo Lenny,als moeder van Rene volg ik al je berichten. Wat een geweldig goed nieuws! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat! Groetjes.

  • 25 April 2012 - 13:04

    Ans Kaales:

    Lieve schatten. Gefeliciteerd !
    wat een emotie...Ik kreeg er ook tranen van in mijn ogen, hier op Canaria.
    Maar wat een succes voor jullie!
    Ik hoop wel dat jullie haar nog zien !!!
    dikke kus voor jullie en ook voor André! mama van Ans

  • 25 April 2012 - 13:54

    Kim:

    Wat fijn!!

  • 25 April 2012 - 14:47

    Geweldig:

    Lieve Lenny Bart en mama en oom andre wat supper gaaf dat julie de moeder van Lenny hebben gevonden wat mooi zeg ik ben zo blij voor julie tante nel die Belle papa op oom te zegen dat de moeder van Lenny tergt was de oom ad die heb julie ook geholpen uit de hemel ik moed weer hullen wij zijn zo blij dat het goed gaat met julie we hou van julie kusjes van rosanne en papa

  • 25 April 2012 - 15:09

    Karin:

    Hoi nichtje, wat een goed nieuws! Ik ben erg blij voor jullie, succes! X

  • 25 April 2012 - 15:30

    Lany:

    Ik kom net bij Frans en Roos binnen en hoor t nieuws!!!!
    wat heerlijk voor jullie, zeker voor Lenny!
    Ik ga voor jullie duimen dat jullie haar snel ontmoeten!!
    Geniet van alles daar en hoop dat jullie snel weer bijkomen van alle emotie's.
    dikke kus

  • 25 April 2012 - 16:55

    Katrien:

    Len, dit is echt wel super geweldig he! We leven met jullie mee. Ik hoop dat je je moeder snel kunt ontmoeten. Liefs xx

  • 25 April 2012 - 16:57

    Joost:

    Wat geweldig. Erg bijzonder om op de dag dat mijn ma een jaar geleden is overleden te lezen dat jij zojuist je moeder hebt gevonden!

    Geniet van de reis..
    Joost

  • 25 April 2012 - 17:17

    Marijke:

    Oh wat geweldig en wat een emotie Het is haast niet te bevatten hoe jullie dat allemaal voor elkaar krijgen'!!!

    ECHT GEWELDIG!!!! Ik kijk uit naar het vervolg verhaal, dikke kus en heel veel liefs, Marijke

  • 25 April 2012 - 19:25

    Zjois:

    Het internet in Zeeland is net zo stabiel als in brazil, maar ik probeer nogmaals te reageren ; WAUW LEN ! Het is je gelukt ! Wat ontzettend knap van jullie allemaal samen. Wat een apart gevoel moet dat zijn zeg, je moeder aan de telefoon. Ik ben zo benieuwd naar jullie ontmoeting. Denk eraan : in gedachten zijn we bij je ! XXX

  • 25 April 2012 - 21:12

    (tante) An:

    Gewldig Len dat het is gelukt. Nel belde mij vanmorgen al vroeg dat je vannacht gebeld had met dit fantastische nieuws. Ze was ook heel enthousiast. Nu snel Portugees leren!! liefs an

  • 25 April 2012 - 21:41

    Rosario & Armand:

    Lenny, Wat spannend en mooi. We hopen dat je snel je moeder kan ontmoeten. Doe svp de groeten aan Andre.

  • 25 April 2012 - 21:53

    Gerjan:

    Heey Lenny, kippenvel krijg ik als ik je verhalen lees, maar wat GEWELDIG is dit. Geniet er van en ik wacht smachtend op je volgend reisverslag. Liefs Gerjan xxx

  • 26 April 2012 - 10:09

    Annemiek Heijligers:

    Hoi Lenny, Bart en Ans,

    Karin vertelde dat jij een verslag had op internet, dus ik ben vlug gaan kijken.
    Wat een geweldige ervaring voor jullie.
    Lenny wat super dat je je moeder gevonden hebt.
    We leven erg met jullie mee.
    Hopelijk hebben jullie nog een paar fijne dagen daar.
    Doe ook de groeten aan André!
    En bedankt voor je uitvoerige reisverslag.
    groetjes Annemiek.

  • 26 April 2012 - 10:14

    Madelon:

    Wat een geweldig nieuws!
    Gefeliciteerd allemaal! Fantastisch hoe jullie dit voor elkaar hebben gekregen.
    Madelon

  • 26 April 2012 - 20:11

    Lisa:

    Wauw wat een mooi bericht zeg!!!

    Groetjes van je nichtje Lisa


  • 28 April 2012 - 18:17

    Iris:

    Wat geweldig dat het jullie gelukt is!! en nu maar hopen dat je haar snel mag omhelzen en haar een heeeeele dikke kus mag geven.
    Veel liefs en een dikke kus voor mijn vriendin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Pão de Açúcar

Lenny

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 15294

Voorgaande reizen:

19 April 2012 - 29 April 2012

Terug naar mijn geboorte land

Landen bezocht: