We zijn er! - Reisverslag uit Maceió, Brazilië van Lenny Heijligers - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Maceió, Brazilië van Lenny Heijligers - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Lennyheyligers

Blijf op de hoogte en volg Lenny

20 April 2012 | Brazilië, Maceió

Ja ja na een reis van 24 uur zijn we eindelijk aangekomen in Maceio.

De vlucht van Amsterdam naar sao paulo was 12 uur maar we hebben ons goed vermaakt met video kijken lezen slapen kletsen en eten en Bart vond het zelf prima.
Maar wel erg ver we zijn nu 10.000 km van huis.

In sao paulo aangekomen toch de koffers van de band moeten halen en opzoek naar onze volgende vlucht naar Maceio.
Maar goed dat we tante Ans bij ons hebben want die vraagt om de meter aan iemand of we goed zijn en waar we naartoe moeten.
Uiteindelijk na zoeken en 10 keer vragen kwamen we in een lange rij te staan, aan de balie raakte die mevr toch een beetje in paniek liep weg en kwam na 10 min terug en zei dat het goed was,toen zag ze dat we ook nog koffers hadden keek ze ons weer even gek aan maar maakte ons duidelijk dat het wel goed kwam.

Gelukkig was dat geregeld! In de tijd dat tante Ans en Bart daar in de rij stonden ben ik opzoek gegaan naar een telefoonkaart om even naar huis te bellen.
Ik lijk dan toch wel erg veel op de mensen hier want iedereen begon hele verhalen in het Portugees tegen mij, maar ik kon er nix mee waardoor ze me erg stom aan keken en ik me toch wel erg gek voelde.

Maar uiteindelijk is het me toch gelukt na hulp van een aardige jongen die een beetje Engels sprak.
Om half 11 Nederlandse tijd heb ik gebeld dat we goed waren aangekomen.

En toen was het zo 24:00 uur we zaten net lekker bij een leuke bar toen tante Ans en Bart heel hard voor mij begonnen te zingen!
Met een lekker Heineken pilsje zijn we mijn verjaardag en de reis goed begonnen.

Om 20:50 lokale tijd zijn we weer ingestapt in een kleiner gammel vliegtuig naar Maceio we waren inmiddels zo moe dat we van deze vlucht niet veel gemerkt hebben en we er zo waren.

Eindelijk na 36 jaar alweer een stukje dichter bij mijn geboorte plek.
Het voelde heel erg thuis komen nou!we waren de enige met dikke kleding aan dus vielen wel erg op.

Op het vliegveld stond een taxichauffeur met een bordje Bart van Bree.
Alles paste net in zijn auto, en daar gingen we dan opweg naar ons hotel midden in de nacht in Maceio.
Het hotel is prima klein maar gezellig en erg vriendelijke mensen.
Ze kunnen alleen helemaal geen Engels..

We hebben goed geslapen en lekker ontbeten en gaan nu de stad in om even te kijken wat er allemaal te doen is.

Gr. Lenny

  • 20 April 2012 - 13:41

    ANS KAALES:

    FIJN DAT JULLIE ER ZIJN.
    BEDANKT OOK VOOR JE EMAIL ANS
    DE STEMMING IS GOED, BEGRIJP IK,DAT IS BELANGRIJK.... KUS VOOR ALLEMAAL

  • 20 April 2012 - 13:42

    Lisette:

    wauw lenny, wat een bijzondere ervaring om daar te zijn, geniet ervan en ook van je gezelschap, superfijn om tante ans, bart en ome andre bij je te hebben. Liefs voor allemaal

  • 20 April 2012 - 18:28

    Lany:

    Hoi Lenny,
    Je kent mij niet maar ik ben n vriendin van Ans.
    Ik volg jullie op de voet en vind t allemaal erg spannend!!
    Hoop dat je vindt waar je naar op zoek bent!
    Heel veel succes en geef Ans een dikke knuffel van mij!!
    Groetjes van Lany

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenny

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 15309

Voorgaande reizen:

19 April 2012 - 29 April 2012

Terug naar mijn geboorte land

Landen bezocht: